FAQ

Här hittar du svar på vanliga frågor. Om du inte hittar svaret på din fråga får du gärna kontakta oss.

Priser

Vad kostar produkterna från Northborn®?

Här kan du läsa mer om vad respektive modell kostar. Stringtruse, Bikinitruse, Hipstertruse, Boxershorts

Om abonnemanget

Kan jag abonnera om jag är under 18 år?

Nej, du måste ha fyllt 18 år för att kunna abonnera.

Är det någon bindningstid?

Nej, det är ingen bindningstid.

Hur fungerar abonnemanget?

Du får ett startpaket efter 3–7 dagar. Du betalar bara för frakten för Boxershorts startpaketet som är 49 kr. Därefter får du det första vanliga utskicket efter ungefär 1 månad. Sen får du utskick var 3:e månad (4 gånger om året).

När kan jag säga upp abonnemanget?

När du själv vill. Du har full kontroll.

Kan jag ge bort ett abonnemang i present?

Nej, det går inte än så länge.

Betalning

Vilka olika betalningsalternativ finns?

Faktura följer med i startpaketet, du kan också be om en e-faktura i din internetbank.

Kan jag ändra betalningssätt?

Du kan byta till och från e-faktura i din internetbank.

Beställning/leverans/ändringar

Vilka leveransalternativ har jag?

Du kan välja mellan att få utskicket var 3:e, 6:e, 9:e eller 12:e månad. Du kan också hoppa över utskick och göra en extra beställning.

Får jag en bekräftelse på beställningen?

Ja, du får en bekräftelse på beställningen när du skapar ett abonnemang via northborn.se. Du får också ett mejl när beställningen är godkänd (vanligtvis inom 1–2 arbetsdagar). Om det skulle vara något fel kontaktar kundtjänst dig.

När får jag startpaketet?

Efter ca 3–7 dagar.

Hur ofta får jag utskick?

Ordinarie utskick är var 3:e månad, vilket blir 4 gånger per år.

Kan jag ändra storlek, modell och färg?

Ja, du kan ändra dina val när du vill. Antingen själv på min sida eller genom att kontakta kundtjänst.

Kan jag hoppa över utskick?

Ja, det kan du, antingen själv på min sida eller genom att kontakta kundtjänst.

Levererar ni utanför Sverige?

Ja, det gör vi. Men abonnemanget på den här webbplatsen gäller för Sverige. Vi har olika webbplatser för respektive land.

Vad kostar frakten?

Den ordinarie frakten är 29 kr.

Byte/retur/reklamation

Fel eller brister på produkten

Om det finns fel eller brister på produkten kan du kontakta kundtjänst, så skickar vi en returetikett/byter produkten. Returer skickas till: Efi, Box 1041, 651 15 Karlstad. Kom ihåg att lägga med fakturan och förklara varför du returnerar produkten.

Hur gör jag en retur?

Om förpackningen är oöppnad kan du returnera produkten direkt. Returer skickas till Efi, Box 1041, 651 15 Karlstad.
  • Kom ihåg att lägga med fakturan och skriv varför du returnerar produkten.
  • Du betalar frakten för returen.
  • Vid reklamation kan du be om en förbetald returetikett och då står Efi för frakten.

Hur får jag en förbetald returetikett?

Det får du genom att kontakta kundtjänst.

Hur vet jag om ni har tagit emot min retur?

Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

Uppsägning

Hur säger jag upp mitt abonnemang?

Det kan du göra på mina sidor/abonnemang eller genom att kontakta kundtjänst.

Vad sker när jag säger upp mitt abonnemang?

Då får du inga fler produkter på det aktuella abonnemanget.

Jag har sagt upp mitt abonnemang men fortsätter få paket.

Ibland kan vi ha skickat ditt paket innan vi tagit emot din uppsägning av abonnemanget. Då kan du returnera paketet om du vill. Kom ihåg att paketet måste vara oöppnat.

Min sida

Hur loggar jag in på min sida?

Du kan logga in på min sida här. Om du redan har ett aktivt abonnemang kan du välja att logga in utan lösenord. Skriv då in din e-postadress så skickar vi en inloggningslänk.

Vad kan jag ändra på min sida?

Du kan ändra adress, lösenord, färg, storlek, leveransintervall samt lägga till och ta bort ett utskick.

Hur säger jag upp ett abonnemang?

Du kan välja att avbryta ditt abonnemang genom att göra det inaktivt på min sida. Du kan också göra det inaktivt och be om en påminnelse via mejl 3–4 gånger per år. Du får en bekräftelse på att du sagt upp abonnemanget/gjort det inaktivt via mejl. Du kan också kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

Övrigt

Hur hanterar Efi mina kunduppgifter?

Läs vår sekretesspolicy här.

Hur ändrar jag mitt samtycke?

Du kan ge ditt samtycke till reklam på min sida/samtycke genom att välja ja eller nej till olika utskick. Om du väljer ja får du nyhetsmejl och utskick i brevlådan. Vi skickar bara ut reklam via mejl och post.

Behöver du ha anonymitet?

Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig med det.

Om Northborn

Vilka är Efi?

Efi äger varumärket Northborn®. Efi har sålt produkter via abonnemang i Norden sedan 1980. När du beställer produkter från Northborn® är Efi säljare och har hand om all kundtjänst.

Hur kontaktar jag kundtjänst?

Här är kontaktuppgifterna till kundtjänst.

Produktion

Vad tillverkas Northborn® av?

Våra produkter tillverkas av 93 % bambuviskos och 7 % elastan. Samtliga modeller är behandlade med aloe vera.

Var tillverkas Northborn®?

De tillverkas i Litauen.

Är produkterna testade på djur?

Nej, vi testar inte på djur.

Användning och underhåll av produkterna

Hur ska jag tvätta produkterna?

Tvätta dem i 40 grader. Använd inte sköljmedel och torka dem inte i torktumlaren utan låt dem självtorka.

Bör jag tvätta produkterna innan jag använder dem första gången?

Nej, det behöver du inte. Produkterna är inte skadliga att använda innan en första tvätt.

Hur är modellerna i storlekarna?

Våra modeller är normala/ lite stora i storleken eftersom de innehåller elastan och är flexibla. De finns i storlekarna S, M, L, XL och XXL.

Det är något fel med produkten, vad gör jag?

Om det är fel på produkten kan du kontakta kundtjänst så skickar vi en returetikett eller byter produkten. Returer skickas till Efi, Box 1041, 651 15 Karlstad. Kom ihåg att lägga med fakturan och skriv varför du gör returen.